Nepochybuji o tom, že se to už stalo řadě z vás. Z poštovní schránky na vás vypadla pestrobarevná a poněkud odulá obálka skrývající „dárek “ pro adresáta. Kromě „dárku“ však obálka obsahovala též složenku a jednu z nesčetných variant tklivého příběhu o dětech (či zvířatech), které mají nedostatek … Místo tří teček lze dosadit prakticky cokoliv od jídla až po lásku, protože jediným cílem těchto dopisů je vzbudit v adresátech konkrétní emoci - pocit viny. Také proto se této technice používané ve fundraisingu říká „guilt marketing“ či „guilt mailing“.
ŘADIT PODLE
KDO PRO VÁS PÍŠE
Zmlátili bachaři vraha policisty?
Lukáš Hajný, který podle obvinění loni v prosinci zabil nožem policistu a teď čeká na soud ve vazební věznici v Českých Budějovicích, si postěžoval na týrání. I kdyby to byla pravda, nějak ho nedokážu litovat.
Co má Facebook proti šmoulování?
Jedna z komerčních televizí o víkendu odvysílala film Sociální síť o vzniku Facebooku. O důvod víc podělit se o čerstvou zkušenost, jak tato síť, díky níž se Mark Zuckerberg zařadil mezi nejbohatší lidi světa, funguje.
Držkopád kreativců od kofoly
Opravdu výjimečně dokáže reklamní kampaň v mém novinářsky otrlém srdci vzbudit emoce. Přistupuji k ní příliš prakticky, mám zbytečně mnoho zkušeností i teoretických znalostí, aby mě rozněžňovaly šišlající holčičky nebo usínající štěňata. Šrámy lásky však považuji za velmi nebezpečný průšvih.