Přiznejme si ale, že jde o vítězství značně pofiderní a že jako každé vítězství má i toto svou hořkou příchuť. Konec NoW rozhodně neznamená konec bulvárního tisku ani jeho tradičních metod. Ty se jen přizpůsobují novým technickým možnostem. Pisálkové z NoW upláceli policisty a vyšetřovatele už v době, kdy tento plátek vznikl. A věřte, že kdyby v 19. století existovaly mobilní telefony, neměli by ani ty nejmenší skrupule se nahackovat do hlasových schránek mobilů obětí kriminálních činů.
Řada jiných zaručených bulvárních fíglů přežívá do dnešních dnů. Vetřít se pod falešnou zamínkou nebo identitou do přízně, zájmu či zaměstnání těch, kteří mají být skandalizováni, uplatit někoho, aby něco udělal či řekl, a podobně. A bohužel se rozšířila i do médií, která se prvoplánově jako bulvární netváří, a to včetně těch tuzemských. A to i těch veřejnoprávních.
A tak třeba reportéři Reportérů ČT nahrávají skrytou kamerou jak na běžícím páse, přestože by měli být limitováni etickým kodexem zaměstnance veřejnoprávního média, zatímco jejich další tzv. investigativní kolegové neváhají přímo ovlivňovat to, o čem hodlají "informovat", protože se do toho aktivně zapojují - klidně i pod falešnou identitou, což se v rovině trestně-právní dá kvalifikovat též jako podvod.
Jenže ve světě, kde se vše řídí pravidly trhu a marketingu, je bulvarizace seriózních médií stejně neodvratitelná jako to, že prázdné místo po News of the World rychle vyplní jiný titul. A je úplně jedno, jestli to bude nedělní vydání „sourozence“ The Sun z Murdochova mediálního impéria nebo úplně nový plátek z téže dílny či nějaká konkurence.
Stále totiž platí, že kde je poptávka, je i nabídka. A i v éře celosvětového útlumu tištěných médií má bulvární tisk stále asi desetkrát větší náklad než ten seriózní. A dokud bude útočit na ty nejnižší základní lidské pudy a lidé budou tím, čím jsou a co je dělá lidmi, bude mít bulvár své místo na výsluní jisté. Jedinou obranou před ním je nekupovat jej, nečíst jej a neinzerovat v něm. Avšak, bohužel, jde o obranu jen teoretickou. O přístup, který za standardních okolností nezvolí ani většina, ani ti, kdož chtějí docílit zisku z jejího kupního potenciálu.
V tomto ohledu je konec News of the World skutečně výjimečný. Ale na fungování světa médií - a zejména těch bulvárních - nic nezmění.